Aerobik

Co je aerobik v Sokole Pražském?

English

„Zábavná forma novodobých prostných, která obohatila tradiční cvičení žen“!!!!!!!!!!!!!!!! Tak by možná nazval naše cvičení dr. Miroslav Tyrš ….

V roce 1994, kdy jsme s mojí maminkou, Ivou Smrčkovou a nejlepší kamarádkou

Klárou Malínkovou, oddíl aerobiku zakládaly, zdaleka jsme netušily, že:

  • naše cvičení přiláká tolik žen (počet členek našeho oddílu vzroste za 18 let na 93/rok)
  • přijmeme postupně mezi sebe tyto cvičitelky:

Buškovou Alexandru

Fousovou Romanu

Kohoutkovou Danielu

Kohoutkovou Marii

Novákovou Helenu

Pérezovou Danu

(a že se z nás stanou spíš kamarádky, než kolegyně…..)

Cvičitelky aerobiku

Cvičitelky aerobiku

  • budeme během let zařazovat tyto formy cvičení – aerobic P-class, Callanetika, Body-tone, step-aerobic, Body styling, aerobic Lady, Pilates, High impact, cvičení s prvky Zumby a posilování s prvky power yogy.

Muž, který nám velmi fandil – ing. Miroslav Pleskač se zasloužil o to, že od roku 2006 můžeme cvičit v nádherném, profesionálně (zrcadlovými stěnami a speciální, pružnou vrstvou na podlaze) vybaveném sále. Kde výhled francouzskými okny na naši historickou Prahu, jen podtrhuje účinky cvičení na psychiku klientek.(nakoukněte do fotogalerie sálů).

Sál byl příznačně zasvěcen Klemeně Hanušové, která jako první začala propagovat cvičební jednotky přizpůsobené ženám. Měla by radost, kdyby viděla, jak rozzářené oči naše cvičenky mají. Jak dobře při cvičení vypadají, s jakou pravidelností do hodin docházejí…..

Sál K. Hanušové

Sál K. Hanušové

Současné cvičební hodiny (na které není zakázán mužům přístup!) jsou zaměřené převážně na rozvoj kardiovaskulárního systému. Kombinujeme aero bloky s klidnějšími částmi hodiny, při kterých využíváme tohoto náčiní – overballů, gymballů, gumiček, kmitacích tyčí  a činek různých vah. Kromě, dnes již klasických, stepů, máme také od roku 2010 nářadí, zvané Bosu. Všechny naše lekce jsou zaměřené na vyvážené posílení a protažení těla. Čím dál větší význam přisuzujeme zaměření se na harmonii těla a mysli, odbourávání stresu. Některá cvičení mají speciální zdravotní prvky – např. prevence bolestí zad……

Pokud nám čas dovolil a zrovna jsme neupřednostnily rodinné povinnosti (vždyť během života našeho mladého osmnáctiletého oddílu se 8 cvičitelkám narodilo celkem 10 dětí a 4 vnoučata!!), vždy jsme se účastnily Šibřinek, akademií a sletů. Naše skákací cvičení na pružných mílových botách – jako Žáby – to byla legrace. Nejen při vystoupení, ale hlavně při nácviku!

A to je právě ono! Je milé, když cvičenky chodí k nám do Sokola nejen za výkonem fyzickým, ale také kvůli partě, kvůli kamarádství. Svoje cvičenky většinou známe jménem, známe od vidění, jsme spolu rády. A právě to se potvrdilo při našem již III. ročníku „ Cvičíme u moře“, kam nás odjelo celkem padesát!

Náš oddíl se neustále vyvíjí, jsme jako živý organismus, chceme a přizpůsobujeme                se současným trendům cvičení u nás i v zahraničí. Vždy však držíme základní myšlenku našich cvičících předků – Zdravě se pohybovat, protáhnout, zpevnit a to vše zábavnou formou.

Mohu potvrdit: Tužíme se a ještě se u toho dobře bavíme!

Martina Macková

Přehled cvičení:

Aerobic od dubna
pondělí 18,00 – 18,55 cvičení na balančních plochách(Core)&uvolnění&dech Martina
19,05 – 20,00 jógové prvky & velké míče & důkladné uvolnění Martina
úterý 19,00 – 19,55 Bodyform Helena
středa 18,00 – 18,55 kondiční cvičení Lady Iva
19,05 – 20,00 aerobic Low & Body Styling Romana
čtvrtek 18,00 – 18,55 Body Styling s využitím overball, činek, Bossu aj. Klára
19,00 – 19,55 Bodyform Helena

 

Martina Macková
mackovamarti@seznam.cz

Slovníček „aero“ pojmů  :-)

Aerobní cvičení:  cvičení zaměřené na rozvoj kardiovaskulárního systému.

V naší jednotě kombinujeme s těmito formami posilování:

Kondiční cvičení Lady

Posilovací cvičení bez poskoků, s využitím cvičebních pomůcek (malé míče, gumičky, činky). Formování těla.

Důraz na pomalé protažení, relaxaci. Vhodné i pro začínající cvičenky.

Balanční plochy & uvolnění & dech

Po počátečním zahřátí hodina zaměřená na důkladné, pomalé, cílené zapojení svalových oblastí s důrazem na správné dýchání.Cílem cvičení je směřovat k harmonii těla a mysli, odbourání stresu. Vhodná jako prevence bolestí zad.

Body form

Aerobní rozcvičení , posilování cílené na tvarování těla. V závěru posilování a protažení .

Aerobic Low +Body Styling

Aerobní cvičení zaměřené na formování těla. S využitím náčiní. Cílené na jednotlivé svalové oblasti.

Protažení, uvolnění.

Body styling & posil. pomůcky

Pohybové sekvence jsou v každém programu vypracovány tak, aby odbouraly špatné návyky a nenásilnou

formou posílily celé tělo.

Pilates & overbally

Kondiční hodina, zaměřená na formování těla. K posilování využíváme malých míčů. Závěrečný strečink.

Bossu Core

Balanční pomůcka – využíváme obě strany (jak kupole, tak plochá strana). Aerobní a posilovací cvičení s cílem zvýšit

celkovou vytrvalost organismu, zpevnění svalů celého těla, včetně hlubokých svalových skupin zad a břicha.

Bossu je ideální pomůckou pro zpevnění celého těla, trénink vytrvalosti a celkové kondice.

To vše bez zatěžování kloubů, tvrdých dopadů a namáhání kolen.

 

Cvičitelský sbor                                    
Fousová Romana
Kohoutková Daniela
Kohoutková Marie
Macková Martina
Malínková Klára
Nováková Helena
Pérezová Dana
Smrčková Iva

Věkové kategorie:
Od 16 do 99 let

Cena:
Milé cvičenky! Pokud si přijdete zacvičit poprvé, zaplatíte po hodině – u instruktorky – 60,- Kč hotově. Bude-li se vám cvičení líbit a Vy se rozhodnete chodit pravidelně (nebo častěji), dojdete si do vestibulu dole v budově a v matrice si zařídíte permanentku. Stanete se členkou našeho oddílu a zároveň Sokola Pražského. Permanentka je buď na 10h v ceně 450,- Kč, nebo 20h za 900,- Kč. K této částce je třeba připočítat ještě 500,-Kč/rok, což je členství v ČOS(Česká obec sokolská), bude Vám vystavena průkazka ČOS(5,-Kč) a vlepena známka.
Hodiny Vám vždy „odškrtne“ cvičitelka po každé cvičební jednotce. Permanentka Vám platí na všechny cvičební jednotky v týdnu – po celý rok….

Milé cvičenky,
do sálu Klemeni Hanušové (sál č. 402) se dostanete výtahem z vestibulu (4. patro).

Vzhledem ke speciální povrchové úpravě našeho sálu Vás důrazně prosíme o vyzkoušení Vaší aerobikové obuvi.
Vaše botičky nesmí zanechávat na zemi čáry či otisky.
Prosíme, překontrolujte si podrážky!

Vedoucí oddílu:
Mgr. Martina Macková
mackovamarti@seznam.cz
+420 602 181 737
trenérská třída: cvičitelka II. tř. všestrannosti, FISAF Aerobic Instructor, FISAF Muscle Conditioning, FISAF New Step Challenge instruktor